fokep 3
Országhatáron belül,  Somogy megye,  Veszprém megye,  Zala megye

7 nap 7 csodás program a Balatonnál

"A Balaton ábránd és költészet, történelem és hagyomány, édes-bús mesék gyűjteménye, különös magyar emberek ősi fészke, büszkeség a múltból s ragyogó reménység a jövőre." Eötvös Károly

Balatonlelle

Egyszer réges-régen élt a nagy tó partján egy juhász, akit Balatonnak hívtak. Nem volt sem szegény, sem gazdag, éppen annyi volt a nyája, hogy szépen megéldegéltek belőle. Jólelkű volt, barátságos, becsületes ember, és furfangos észjárásáért, okos beszédéért kedvelte mindenki a környéken. Ugyanígy szerették szépséges leányát, Lellét is. Egyedül nevelte szeme fényét, mert édesanyját a kislány születésekor elvesztették. Sokan jártak hozzájuk az apa jó szaváért, a leány ízletes juhsajtjaiért, s ők szívesen fogadtak ismerőst, ismeretlent egyaránt kicsit házikójukban.

Deseda, a földi paradicsom

Nevének eredetéről eltérő álláspontok léteznek. Az biztosnak tűnik, hogy a tó a középkorban Somogyaszaló mellett elhelyezkedő faluról kapta a nevét. Ez a falu egyes vélemények szerint Dershida volt, mások szerint Déshida (középkori írásmóddal: DeushydaDeshyda). Mindkettő személynévi (Ders, illetve Dés) eredetű, és úgy alakulhatott ki, hogy a Dés vagy Ders nevű birtokos a tulajdonába tartozó hídon vámot szedett. 1975-ben felmerült, hogy hivatalosan is vissza kellene állítani a Déshida nevet, ám az elképzelés nem valósult meg.

Zselic-túra

A Zselic Európában elsőként kapta meg rendkívül csekély fényszennyezettsége miatt a csillagoségbolt-park címet, 2009-ben. A legjobban Chappy élvezi kis kirándulásainkat. Ilyenkor fel-alá szaladgál, hihetetlenül boldog. Megtanulta már, hogy ne menjen el tőlünk messzire…..Előre szalad, hátra néz, hogy jövünk-e, majd ismét szalad tovább. Alig, hogy elindultunk a fák közé, picit megrémültem, mert meglehetősen dzsungeles kép fogadott bennünket. Babó hatalmas kerek szemekkel nézett hátra, hogy én ehhez mit szólok…..

Keszthely

Keszthelyről elsőként mindenkinek a Festetics-kastély jut eszébe. Én szeretném megmutatni, hogy mennyi érdekes látnivaló van még Keszthelyen. Még meg sem érkezünk, máris egy különleges, szépséges kettős feketefenyőfasor köszönt bennünket. Amely egy a területből kiemelkedő domborulaton, nyílegyenesen vezet a fenékpusztai római romokhoz, majd tovább a Fenékpuszta vasúti megállóhoz.

Balatongyörök túra-ajánlat

Kilátótúra a köbön. 4 kilátó, 16 km, egyes-egyedül!!! A túrámat a Szép-kilátótól indítottam. Egy sokkal rövidebb “sétát” terveztem, majd az első állomás után úgy döntöttem, hogy ha már “lépjünkkiakomfortzónánkonkihívásban-vagyok”, akkor hajrá, megyek, amerre a lábam visz. Nem mondom, hogy időnként nem éreztem úgy, hogy “namostnekemittvégemvan,  minekisindultamelegyedül”!!! Viszont amikor végig csináltam, hihetetlenül büszke voltam magamra.

Káptalantóti Liliomkert Piac

Ha szereted a piacokat akkor azért, ha nem szereted akkor pedig azért, kell, hogy meglátogasd a Liliomkert piacot Káptalantótiban. Az itt megélt élmények alapján szinte biztos, hogy  megszereted a piaci hangulatot. Van itt minden IS!! A régiségektől elkezdve a frissen sült finomságokon át, a szőtteseken, kerámiákon keresztül, a hangulatjavító bio cseppekig minden. Innen alig pár percre pedig a Folly Arborétumban tehetünk egy kisebb-nagyobb sétát.

Tihanyi-félsziget túra

Ha azt mondom Tihany, akkor Te azt mondod: kisvasút, Apátság, kirakodó vásár, Levendula, Visszhang… Mi is ezeket jártuk végig hosszú-hosszú évekig. Idén úgy döntöttem, hogy szakítunk a hagyományokkal és túrázni indulunk a félszigeten. Az előttünk álló túra hossza: 6 kmA túra jellege: könnyű, nincsnek benne nagy szintkülönbségek, kisgyerekkel is végig járható. Vízvételi lehetőség: útközben nincs, így készüljünk fel néhány palack friss vízzel, Időtartama: 2.5 óra (persze csak ha nem tévedünk el, nekünk sikerült…), meg persze ha nem állunk meg minden bokornál, fűszálnál fotózni)

+ 1 ajánlat Folly Arborétum

Különleges látvány az óriástobozú, Kaliforniában őshonos fenyő, ananász nagyságú tobozaival, vagy a romantikus csüngő cédrusok, de a csodás himalájai cédrus is szemet gyönyörködtető. Ahogy egyre feljebb kanyargunk a gondozott ösvényeken, úgy tágul a balatoni panoráma, melyet teljes nagyságban a kert legmagasabb pontjára épített, sajátos, tobozra hajazó alakú kilátótoronyból élvezhetünk. Szépen látszik a Badacsony, a túlparton pedig a fonyódi kettős kúp vonzza a szemet, a tó színének változása pedig csak hab a tortán. A kilátó környékén már igazi erdőben vagyunk, a kert össze is nőtt az Örsi-hegyet borító vadonnal.