sziget
Országhatáron kívül,  Azori-szigetek

Amit mindenképpen látni kell az Azori-szigeteken…..

A feledhetetlen SZIGETVILÁG!!!!

Az szigetre érkezésünk után, mivel előre nem béreltünk autót így a fővárost ahol a szállodánk is volt Ponta Delgada-t fedeztük fel. Egyszerre megtalálható itt, szinte néhány méternyi távolságra egymástól a nagyon modern és az igazán autentikus Azori stílus. Ugyanúgy megtalálható a luxus mint a kopottasabb, de szépen karban tartott épület a városban. Az alábbi képeken látható a sziget XXI. században épült és a régi, még felújításra szoruló része is.

A sziget fővárosa Ponta Delgada, ide érkezik a repülő és éppen ezért a legtöbb turista is. Ennek ellenére közel sincs annyi turista, mint a legtöbb európai nyaralóhelyen.  Rendkívül hangulatos a szűk, mindenhol macskakővel kirakott kis utcáival, a díszes csempéből készült utcatábláival. Nyugalmat, békességet, csodálni való ritka növényekkel tarkított parkot fedezhetünk fel sétáink alkalmával. Látnivalói a Városháza, a Városkapu, a Sao Sebastian főtemplom, vagy a parton található erőd.

Ponta Delgada városi ajtók

Ferraria világítótorony

São Brás erőd

Ponta Delgada bővítették

A “legklasszabb” járgány amit valaha is láttam….

Közlekedés eszköz

Kutyagumi nélkül is van élet a városban.. Tisztaság, tisztaság, tisztaság, bármerre is jártunk a szigeten.

tisztaság

A várost elhagyva olyan csodákban volt részünk amiről nem is álmodtunk. A “legzöldebb” zöld, amit valaha is láttam…. A fotókat nézegetve olyan érzésünk támadhat, mintha a festő beleszerelmesedett volna a zöld színbe és annak minden árnyalatát kipróbálta volna a festményen amit készített. Nem hiába hívják a szigetet ZÖLD SZIGETNEK.

Az első hely ahová elkirándultunk miután autót béreltünk, Lagoa das Furnas volt. Sajnos a krátertavat a kissé ködös, szomorkás idő miatt nem sikerült igazi pompájában megörökíteni, de szerintem így is csodás látványt nyújt. Elsők között tárult a szemem elé a templom, ami teljesen magával ragadt. Az elhagyatottságával mégis impozáns megjelenésével számtalan képem forrása lett. A gyermeket pedig a tó kötötte le hosszú órákra. Igazi pihenős, kikapcsolódós nap volt.

Amíg elértük új célállomásunkat, útközben is meg-meg állva vagy az autóból menet közben kattintgattam, mert nem tudtam betelni a látvánnyal.

A következő hely amit szerettünk volna megismerni ismét egy lélegzetelállító hely volt. Európa legszebb botanikus kertje: Terra Nostra. A különleges mikroklímának köszönhetően olyan trópusi növényeket láthattunk mint pl. a kanári datolyapálma, az ausztrál királypálma. Amennyiben a séta mellett szeretnénk kicsit megmártózni, arra is van lehetőség a park hőforrásában. Habár a színe nem túl bizalom gerjesztő a vastartalma miatt. A víz hőfoka 35-40 fok. Az itt készült képek magukért beszélnek.

A Hortenzia az út szélén úgy nő, mint idehaza a gyom. Sajnos már eléggé elvirágoztak, de nekem így is gyönyörűséges volt.

Hortensia3

Felfedeztünk egy tavat szinte “véletlenül”, a Lagoa do Congro-t. Nagyjából a megérzéseinkre hallgatva jöttünk-mentünk a szigeten. AzUram volt a “szerencsés” aki a vezetést megnyerte magának én pedig a mitfárer voltam. Egyszer csak elkiáltottam magam:”-itt, itt, itt, álljunk meg!!!!  Ami a szemünk elé tárult az egy aprócska tó volt, viszont annál csodásabb. A megközelítése a következő: Furnas tótól ha visszafelé indulunk a főváros felé, a sziget belsejében, a Furnas tóval kb egy magasságban található. A túraút ami levezet a tóhoz, szinte dzsungel szerű. Vila Franca do Campo felől is megközelíthető Barna tábla jelzi, hol kell lekanyarodni egy eleinte aszfalttal borított földútra, aztán még kb. egy kilométer, és már meg is érkeztünk. Parkoló viszont nincs. A tavat sajnos körbe túrázni nem lehet, mert szinte őserdő veszi körül, a talaj pedig szinte mocsaras. Ennek ellenére én mégis azt mondom, hogy nem szabad kihagyni.

A másik hasonlóan mesés tó a Lagoa do Fogo. Portugálul tüzes lagúnát jelent, az egykori vulkán kráterében kialakult tó. 1563-ban egy vulkánkitörés során alakult ki. Ma már csak a gázlómadarak és vadkacsák lakhelye. Természetvédelmi terület. Érdemes felmenni a Pico da Barrosa hegyre, mert innen olyan kilátásba lesz részünk, hogy még a szánk is tátva marad.

A sziget nyugati csücskében található a Lagoa Azul és a Lagoa Verde (a kék és zöld tó), Sete Cidades (hét város) falu mellett. Én ugyan annyira nem láttam elkülönülni a két víz színét, mint az utlsó képen, de ennek ellenére is nagyon szép volt. (A kép innen: azoreswhalewatch).

Egy szellemváros, ahol olyan volt, mintha a turistákon kívül senki sem élne…. Ez volt Sete Cidades.

“Kell egy ház, lent az óceán partján, majd ha végleg visszavonultam” (Ladánybene 27)

ÓCEÁN, ÓCEÁN, ÓCEÁN…..

Felhők felett mindig süt a nap…

felhők felett

Az északi parton Ponta Delgada-tól nagyjából 22 km-re fekszik Ribeira Grande, a pici, de gazdag városka. Népességét tekintve második a szigeten. A település egy vulkáni fennsíkon, a tenger szintje felett helyezkedik el. Pont mint a fővárosban, hangulatos utcácskái macskakővel kirakottak. Amiért mindenképpen érdemes ide ellátogatni, az a Garden of Eden, ami egy többszintes, gyönyörűen karbantartott kert. Szintén itt láthatjuk még a nyolc ívű hidat is.

dc45fad22b0fb4856fc20b265ce7e51f

Sajnos az időnkbe nem fért bele több látnivaló felfedezése. Viszont elhatároztuk, hogy ide még biztosan vissza fogunk jönni.