Gödöllő látnivalói, helyek amiket érdemes felkeresni XII. rész

A Gödöllő környékén elterülő tájvédelmi körzet nem kényezteti el a túrázót változatosságával, de amennyiben egy újabb csúcstrófeát akarunk elkönyvelni, meghódíthatjuk legmagasabb csúcsát a 344 m magas Margita nevű hegyet.

Megközelítés:

Személygépkocsival (tömegközlekedéssel elég nehézkes)

Gödöllőt Szada község irányába hagyjuk el a Vác felé tartó műúton. Amint beérünk Szada községbe, hamarosan felérünk az emelkedő tetejére. Miután elkezd lefelé lejteni az út, az első jobb oldali utcára a Csapás utcára kanyarodjunk be, majd ezen egyenletesen felfelé haladva menjünk egészen addig, amíg a kövezett út már földúttá válik, ez már a Szurdok utca.

A túra leírása

Miután letettük a kocsit, menjünk tovább a Szurdok utcán, jobbra elhagyjuk a betorkolló Erdő utcát, majd szintén a jobb oldalon elhaladunk egy lovas pálya mellett. Utána kétszer is elágazik a széles földes út, tartsunk mindig balra a drótkerítés mellett, innen már jelzett úton a piros jelzésen tudunk tovább menni. Enyhén emelkedő, kényelmes ösvényen megyünk tovább, hamarosan elfogy a bal oldalról a drótkerítés, néha kibukkan a fák közül az ígéretes kilátás.

10 perc múlva felérünk a Margitára, itt egy nagyon csúnya, viszont kellően magas egykori földmérő betontornyot találunk. A vakmerőbbek szigorúan csak saját felelősségre, a belépni tilos és életveszélyes felirat ignorálásával, vaslétrákon mászhatnak fel a torony tetején lévő kilátószerű részbe.

A panoráma lélegzetelállító, szinte a teljes Gödöllői-dombság a lábunk előtt hever. Távolabb a Budai-hegység látszik a jól kivehető János-heggyel, Hármashatár-heggyel. Az egész Pilist látjuk a Dobogó-kővel a Visegrádi-hegységgel, a Börzsönyelőterében a Naszály jellegzetes tömbjével, a másik oldalon pedig a Mátra hegyei kéklenek. Jó időben Szlovákia hegyei is láthatóak. Üdvözítő lenne, ha felújítanák a kilátót, mindenki számára élvezhetővé tennék e csodás panorámát, és nem kéne bűntudatunkkal küzdve tilosban járni.

Visszafelé legegyszerűbb ugyanazon az úton visszatérni.

Menetidő: 30 perc, oda-vissza.

További hasznos információkat találhatsz Gödöllőről és a környékbéli kirándulási lehetőségekről itt.

Kérlek „oszd” meg, ha tetszett az írásom. Neked „csak” egy kattintás, ami nekem a jövőm szempontjából egy új kezdet lehet.